Social Icons

Saturday 26 October 2013

Usrah Ketiga Mingguan KRU Keningau

Oleh; Hanafi Zafril
hanafizafril@gmail.com


Assalamualaikum Warahamatullahi Wabarakatuh, Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia..

Alhamdulillah Hirabbil'alamin, selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Baginda Nabi Muhammad S.A.W. dan juga para sahabatnya. Bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dapat meluangkan masa bersama saya dalam rencana ketiga usrah untuk kali ini. Pada 26 Oktober yang lalu bertempat di Surau Ibn Khaldun SMK Keningau II KRU dan PSS Keningau telah berusrah sekali lagi untuk kali ketiga dalam sesi ilmu pengenalan usrah untuk memberi pencerahan yang lebih mendalam lagi kepada ahli kelab berkenaan "ada apa pada usrah" yang laksanakan setiap hari sabtu.
Mungkin ada segelintir daripada ahli kelab masih tidak mengetahui apa objektif yang perlu dicapai dalam setiap kali usrah ini. Dalam sesi ilmu pengenalan usrah inilah dapat kita mengenali 3 rukun usrah yang utama iaitu "Ta'aruf" (saling mengenali), "Tafahum" (saling memahami) dan "Takaful" (saling membantu). dalam huraian rukun ini dapatlah kita melihat indahnya nikmat islam. KRU Keningau juga akan melaksanakan Liqa' (perjumpaan mingguan) untuk usrah lanjut untuk memberi program kepada ahli kelab yang boleh diisi dengan pengisian ilmu, tazkirah dan perbincangan tentang isu-isu semasa dan masalah peribadi ahli.

Dalam matlamat kami, semua ahli kelab ini komited untuk;

"Membina Ukhuwwah Islamiyyah sebagai kekuatan Jama'ah Islam dan Memantapkan iltizam pegangan dan penghayatan serta penglibatan ahli di dalam kerja-kerja Islami"


Dengan slogan;

"REMAJA HARI INI, PEMIMPIN HARI ESOK"




Wajah para ahli yang sentiasa bersemangat berusrah.


Nantikan laporan akan datang, sudut informasi KRU & PSS Keningau hanya di sini



No comments: