Social Icons

Tuesday 1 October 2013

Usrah Pertama Penubuhan KRU & PSS Keningau

Oleh : Hanafi Zafril
hanafizafril@gmail.com


Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar.. Walillahilhamd.

Assalamualaikum Warahamatullahi Wabarakatuh dan Selamat Sejahtera..

Alhamdulillah Hirabbil'alamin, selawat dan salam ke atas junjungan besar Baginda Rasulullah dan juga para sahabatnya. Bersyukur kita ke hadrat ilahi kerana diberi peluang dan ruang untuk mencerna minda seketika di laman blog ini. Untuk rencana pertama ini, saya sebagai ketua lajnah penerbitan & informasi bertanggungjawab untuk "update the headline" usrah pertama yang diadakan di Surau Ibn Khaldun, SMK Keningau II pada 1 Oktober 2013 yang lalu. Usrah yang pertama kali diadakan di Keningau ini pada 1 Oktober lalu telah membuka lembaran baru bagi persatuan yang amat berpengaruh di Negeri Sabah ini yang amat bergiat aktif membangunkan modal insan islamiah telah pun mengorak langkah pertama di Bumi Keningau, terutamanya kepada SMK Keningau II yang menjadi sekolah perintis di Pedalaman Sabah.

Antara agenda yang dibawa dalam usul usrah pertama ini ialah;


  • Menubuhkan organisasi KRU PSS yang efektif di SMKK II dan seluruh Keningau.
  • Melahirkan generasi rabbani di kalangan pelajar SMKK II dan seluruh Keningau.
  • Melahirkan modal insan yang seimbang dari segi jasmani, rohani dan mental.

Dengan tertubuhnya PSS & KRU di SMK Keningau II dan seterusnya Daerah Keningau ini, Semoga Allah mempermudahkan segala urusan dan memberi kami semua kelapangan dada untuk terus dalam istiqomah memperjuangkan agama Allah iaitu Islam :)

Seperti yang telah tertulis dalam cogan kata kelab ini;

"REMAJA HARI INI, PEMIMPIN HARI ESOK"


Barisan Kepimpinan KRU SMK Keningau II dan PSS Keningau dalam memoir gambar Usrah Pertama PSS & KRU Keningau pada 1 Oktober lalu.

Nantikan laporan akan datang, sudut informasi KRU & PSS Keningau hanya di sini


No comments: